Ο σύγρονος τρόπος ζωής, ο ελλιπής ύπνος και ο περιορισμένος χρόνος που αφιερώνουμε σε κάποια σωματική δραστηριότητα, αποτελούν μερικές από τις βασικές αιτίες για τις οποίες ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι υποφέρουν από στρες. Το συσσωρευμένο στρες μας κάνει να νιώθουμε όχι μόνο κουρασμένοι και νευρικοί κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά επιδρά αρνητικά και στο ανοσοποιητικό μας σύστημα, καθιστώντας το έτσι πιο ευάλωτο και πιο επιρρεπές σε ασθένειες.
Μερικές τροφές που συμβάλλουν στην καταπολέμηση του στρες είναι οι εξής:

Πορτοκάλια: Τα πορτοκάλια είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία βοηθά στον περιορισμό του στρες και στην επαναφορά της αρτηριακής πίεσης και της κορτιζόλης σε φυσιολογικά επίπεδα μετά από μια αγχωτική κατάσταση. Επίσης η βιταμίνη C είναι γνωστή για την ευεργητική της επίδραση στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

Παντζάρια: Καταναλώνοντας παντζάρια αυξάνονται οι αντοχές μας χάρη στα νιτρικά άλατα που περιέχονται σε αυτά. Οι χημικές αυτές ουσίες προκαλούν διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, που επιταχύνει τη ροή του οξυγόνου προς τους μυς, την καρδιά και τον εγκέφαλο, διευκολύνοντας έτσι την αναπνοή αλλά και την καρδιαγγειακή λειτουργία.

Πράσινα λαχανικά: Το μπρόκολο, το σγουρό λάχανο καθώς και άλλα σκούρα πράσινα λαχανικά είναι πλούσιες πηγές βιταμινών, οι οποίες βοηθούν στην αναπλήρωση του σώματός μας σε περιόδους στρες.

Αμύγδαλα, καρύδια και φυστίκια: Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιταμίνες Β και Ε, οι οποίες βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος, ενώ τα καρύδια και τα φυστίκια βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Τέλος ένας άλλος παράγοντας που βοηθάει στην αντιμετώπιση του στρες και είναι απαραίτητος για τον οργανισμό μας είναι το νερό. Το στρες μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση η οποία με τη σειρά της μπορεί να προκαλέσει άγχος. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί η αφυδάτωση, έχει ως αποτέλεσμα αυξημένο καρδιακό ρυθμό, ναυτία, κόπωση και κεφαλαλγία, παράγοντες δηλαδή που ενισχύουν το στρες. Αν λοιπόν κατά τη διάρκεια της ημέρας νιώσετε άγχος δοκιμάστε να πιείτε 2 – 3 ποτήρια νερό, προκειμένου να αντιμετωπίσετε την αφυδάτωση και κατ’ επέκταση τη συσσώρευση του στρες.

Save

Save