Έφτασε ο καιρός για τις πανελλήνιες εξετάσεις! Ο καιρός που το μυαλό και η θετική σκέψη όλων μας είναι σ’ εκείνους τους μαθητές που αυτές τις μέρες περνάνε τον δικό τους γολγοθά. Το άγχος αυτών των παιδιών και των γονιών τους κορυφώνεται. Θα μπορέσουν τα παιδιά να τα καταφέρουν και να εκπληρώσουν τους στόχους και τα όνειρά τους; Θα φανούν αντάξια των προσδοκιών των γονιών και των καθηγητών τους;

Τα παιδιά διαβάζουν και προετοιμάζονται καιρό πριν μέχρι να φτάσει η ώρα των εξετάσεων με αποτέλεσμα εκείνες τις μέρες να φορτώνονται με άγχος. Το στρες σίγουρα ως ένα σημείο είναι κατανοητό, φυσιολογικό και δημιουργικό αυτές τις δύσκολες στιγμές. Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν παιδιά που αγχώνονται περισσότερο από άλλα και δυστυχώς πολλές φορές αν δεν υπάρχει σωστή διαχείριση και ξεπερνά τα φυσιολογικά όρια, τότε χρειάζεται ειδική αντιμετώπιση. Το έντονο και μη ελεγχόμενο άγχος συνοδεύεται συνήθως από πονοκεφάλους, στομαχικό άλγος, διατροφικές διαταραχές, δυσκολίες στον ύπνο και συχνούς εφιάλτες, ταχυκαρδία, αίσθημα ζάλης, τάση λιποθυμίας, νεύρα και κλάμα, αδυναμία συγκέντρωσης κ.α.

Οι γονείς σ’αυτή την φάση πρέπει να θυμούνται πως για να είναι ήρεμα τα παιδιά τους πρέπει και οι ίδιοι να παραμείνουν ήρεμοι. Σταθείτε διακριτικά κοντά του, χωρίς να είστε υπερβολικοί στην φροντίδα του. Αν θελήσει κάτι θα σας το ζητήσει απο μόνο του. Αποφύγετε τη φασαρία και τις συγκρούσεις και οπλιστείτε με αρκετά αποθέματα υπομονής για να κατορθώσετε να αντέξετε τον εκνευρισμό και τις τυχόν εκρήξεις θυμού των εφήβων. Αυτό που έχει ανάγκη το παιδί σε αυτήν τη φάση είναι να είστε κοντά του, να το ακούσετε και να μοιραστείτε τις ανησυχίες και τους φόβους του.

Συμβουλές στους υποψηφίους :

  • Οργανώστε καλά την εξεταστέα ύλη ώστε να γίνει σωστή διαχείριση του χρόνου. Για παράδειγμα υπογραμμίστε με χρωματιστούς μαρκαδόρους τα σημεία που σας δυσκολεύουν περισσότερο ή θεωρείτε πιο sos ώστε σε αυτά να δώσετε μεγαλύτερη έμφαση και να κάνετε περισσότερες επαναλήψεις.
  • Στο σπίτι καταναλώστε θρεπτικές τροφές όπως φρούτα, φυσικούς χυμούς και λαχανικά που σας δίνουν ενέργεια, πνευματική διαύγεια και θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Επίσης αποφύγετε την μεγάλη ποσότητα καφεΐνης γιατί προκαλεί νευρικότητα.
  • Κάνετε συχνά και μικρά διαλείμματα κατά τη διάρκεια της μελέτης. Ακούστε για λίγο χαλαρή μουσική, πηγαίνετε για περπάτημα ή κάνετε δραστηριότητες που σας αρέσουν και σας χαλαρώνουν.
  • Φροντίστε να κοιμάστε τουλάχιστον οχτώ ώρες και μη μένετε ξάγρυπνοι διαβάζοντας. Το μόνο που θα πετύχετε είναι να εξαντλήσετε τον οργανισμό σας και να μειώσετε την απόδοσή σας.

Την ώρα των εξετάσεων:

  • Πριν μπείτε στην αίθουσα πηγαίνετε τουαλέτα.
  • Επίσης όταν φτάσετε στο σχολείο απομακρύνετε από κοντά σας άτομα που σας αγχώνουν και σας μεταδίδουν στρες και αρνητική ενέργεια.
  • Διαβάστε καλά και με ηρεμία τα θέματα των εξετάσεων και απαντήστε πρώτα σ’ αυτά που ξέρετε καλά.
  • Απομακρύνετε κάθε αρνητική σκέψη φέρνοντας στο μυαλό σας μόνο ευχάριστες εικόνες όπως για παράδειγμα τις καλοκαιρινές διακοπές που θα ακολουθήσουν.
  • Εφόσον υπάρχει χρόνος ξαναδιαβάζετε τις απαντήσεις και δίνετε σημασία μόνο στο γραπτό σας, σαν να μην υπάρχει κανένας άλλος γύρω σας.
  • Ακόμη και εάν οι άλλοι παραδώσουν σύντομα τα γραπτά τους εσείς αν δεν έχτε ολοκληρώσει συνεχίζετε, χωρίς να σας αγχώνει, κανονικά με το γραπτό σας. Θα βγείτε από την αίθουσα μόνο όταν αισθανθείτε σίγουροι ότι τελειώσατε.
  • Καθ’ όλη την διάρκεια της εξέτασης φροντίστε να παίρνετε βαθιές αναπνοές που θα σας χαλαρώνουν και θα σας βοηθάνε στη συγκέντρωση.

Μικροί και μεγάλοι να θυμάστε πως , όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, οι εξετάσεις δεν είναι ο μόνος τρόπος επαγγελματικής αποκατάστασης. Πρωταρχική ανάγκη είναι να έχουμε υγιή παιδιά και όχι απαραίτητα σπουδαγμένα!
Εγώ εύχομαι σε όλους τους μαθητές καλή επιτυχία, καλή δύναμη, υπομονή και ……. τα καλύτερα έρχονται!!!

Save

Save

Save