Κάτι που είμαστε στην καρδιά του χειμώνα, κάτι που βραδιάζει γρήγορα και κάτι που τελείωσαν οι γιορτές και η επιστροφή στο πρόγραμμα είναι λίγο ασφυχτική, ναι το παραδέχεσαι, το άγχος έχει χτυπήσει κόκκινο, το λαμπερό σου γέλιο το κλείδωσες στο συρτάρι κι η διάθεσή σου δεν είναι στα καλύτερά της!
Μην ανησυχείς, συμβαίνει σχεδόν σε όλους, αλλά δεν θα το αφήσουμε έτσι! Ιδού τα μαγικά νούμερα που θα σε βοηθήσουν να νικήσεις το στρες και την κατάθλιψη!

1 Καλή φίλη μπορεί να είναι αρκετή
Τις μέρες που είσαι πεσμένη μια καλή φίλη μπορεί να σε κάνει να νιώσεις καλύτερα. Το να μοιράζεσαι τις σκέψεις και τα προβλήματά σου με υποστηρικτικούς φίλους είναι ένα εξαιρετικό αγχολυτικό. Επίσης, το να μοιράζεσαι πράγματα με τους συναδέλφους στη δουλειά, είναι καλό αντίδοτο για το εργασιακό στρες, σύμφωνα με έρευνες. Μια έξυπνη συμβουλή είναι όταν νιώθεις «πεσμένη” ν’ αποφεύγεις τοξικά άτομα που σε κάνουν να νιώθεις χειρότερα. Επιδίωξε να διατηρήσεις σχέσεις με πρόσωπα που έχουν τη διάθεση να σε υποστηρίξουν, όταν το χρειάζεσαι.

10 Λεπτά έκθεσης στον ήλιο καθημερινά
Τους χειμερινούς μήνες κυρίως πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν το σύνδρομο εποχικής κατάθλιψης λόγω της ελλιπούς ηλιοφάνειας, η οποία φαίνεται ότι μειώνει τα επίπεδα των ενδορφινών. Επίσης η έκθεση στο φως βοηθά στη σύνθεση της βιταμίνης D που ενισχύει τα επίπεδα της σεροτονίνης, του νευροδιαβιβαστή που σχετίζεται με τη διάθεση. Εκμεταλλεύσου, λοιπόν, την ηλιοφάνεια που στην χώρα μας είναι άπλετη χειμώνα καλοκαίρι και φρόντισε να επιδιώκεις, έστω και μια μικρής διάρκειας βόλτα με τα πόδια τις ώρες που υπάρχει φως.

2 Φορές την εβδομάδα να τρως ψάρι
Φρόντισε να βάλεις στην διατροφή σου τουλάχιστον 2 φορές την εβδομάδα ψάρι. Προτίμησε, ιδιαίτερα, τα λιπαρά ψάρια γιατί είναι καλή πηγή Ω3 λιπαρών, που παίζουν σημαντικό ρόλο στην εγκεφαλική λειτουργία και από την οποία φαίνεται να εξαρτάται η καλή διάθεση. Το ίδιο ισχύει και για τα θαλασσινά και τις εμπλουτισμένες μαργαρίνες.

30′ Καθημερινής άσκησης
Σύμφωνα με έρευνες αρκούν για να βελτιώσουν τα συμπτώματα της κατάθλιψης και να εκτονώσουν το στρες. Η γυμναστική μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική βελτιώνοντας τη διάθεση για τις επόμενες 12 ώρες μετά την άσκηση.. Κι αυτό γιατί απελευθερώνει χημικά που καταπραΰνουν τα συμπτώματα και ενισχύουν την καλή διάθεση όπως οι ενδορφίνες. Γι’ αυτό μη χάνεις καιρό. Βρες την άσκηση που σου ταιριάζει περισσότερο και θωρακίσου έξυπνα ενάντια σε στρες και κατάθλιψη.

7 Περίπου γραμμάρια σοκολάτας καθημερινά
Θεωρείται η ιδανική ποσότητα μαύρης σοκολάτας καθώς περιέχει περισσότερες από 300 χημικές ουσίες που δρουν ευεργετικά στο νευρικό σύστημα, όπως παράδειγμα η τρυτοφάνη. Δεν χρειάζεται να υπερβάλεις στην κατανάλωση, αφού λίγη ποσότητα αρκεί για να επωφεληθείς από την αντικαταθλιπτική δράση της μαύρης σοκολάτας, η οποία είναι η καλύτερη λύση από άλλα παχυντικά γλυκά που μπορεί να τρως όταν είσαι πεσμένη!

 

 

25% μπορούν να μειωθούν τα συμπτώματα ακούγοντας τη μουσική που σου αρέσει
Μη χάνεις την ευκαιρία να ακούσεις τα αγαπημένα σου τραγούδια στο σπίτι, στη δουλειά, στο αυτοκίνητο και όπου αλλού μπορείς! Επίσης έχει αποδειχθεί πως κάποια είδη μουσικής, όπως η κλασική, μπορεί να ανακουφίσουν και τα συμπτώματα του στρες, καθώς το ίδιο ισχύει για την ποπ, ροκ και τη λάτιν.

5 Μικρές αλλαγές αρκούν για να μειώσεις το στρες της καθημερινότητας
– Γίνε οπαδός του καθημερινού προγράμματος και έτσι θα νιώθεις ότι έχεις τη ζωή σου υπό έλεγχο.
– Απόφυγε να αναλαμβάνεις πολλές υποχρεώσεις ή να φορτώνεις υπερβολικά καθημερινά το πρόγραμμά σου. Χώρισε τα πιο σημαντικά δίνοντας προτεραιότητα σε αυτά, αποφεύγοντας να κάνεις πολλά πράγματα μαζί.
– Τσέκαρε mail και μηνύματα 1-2 φορές την ημέρα και όχι συνέχεια. Τρώει πολύ χρόνο και αποσπά την προσοχή σου από όλα τα υπόλοιπα που έχεις να κάνεις. Tip: διάλεξε μια συγκεκριμένη σταθερή ώρα καθημερινά, ώστε να σου γίνει συνήθεια.
– Μην εστιάζεις αποκλειστικά και μόνο σε ένα πρόβλημα δίνοντάς του υπερβολικές διαστάσεις. Δες τα πράγματα σφαιρικά προκειμένου να αξιολογήσεις τι είναι σημαντικό και τι όχι.
– Μόλις ξυπνήσεις κοιτάξου στον καθρέφτη, ρίξ’ του ένα χαμόγελο, και  με αισιοδοξία πείσε τον εαυτό σου πως όλα θα πάνε καλά! Μη ξεχνάς πως κάθε μέρα, είναι μια καινούργια μέρα και όχι μια χαμένη μέρα!

 

Να θυμάσαι…
Αν δοκίμασες όλα τα παραπάνω και παρ’ όλα αυτά έχεις τουλάχιστον 4 από τα παρακάτω συμπτώματα, για περισσότερο από δύο εβδομάδες, καλό είναι να ζητήσεις την υποστήριξη κάποιου ειδικού:

  • αίσθημα απελπισίας ή απαισιοδοξίας
  • απώλεια ενδιαφέροντος για ευχάριστες δραστηριότητες
  • δυσκολία στη λήψη αποφάσεων
  • ευερεθιστότητα ή νευρικότητα
  • διαταραχές ύπνου
  • αλλαγές στην όρεξη
  • μειωμένη διάθεση για σεξ
  • αίσθημα κόπωσης
  • επίμονες αρνητικές σκέψεις ή σκέψεις αυτοκτονίας
  • σωματικά συμπτώματα που επιμένουν και δεν βελτιώνονται με θεραπεία όπως πεπτικές διαταραχές, μυϊκοί πόνοι, επίμονος πονοκέφαλος κ.ά.

 

Κάνε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνεις όλα τα νέα!!!