Ο άνθρωπος χρειάζεται τροφή για να έχει ενέργεια και να μπορεί να λειτουργήσει. Κάθε όργανό μας αξιοποιεί για τις λειτουργίες του θρεπτικά συστατικά τα οποία λαμβάνει από τα τρόφιμα ή συνθέτει ο ίδιος ο οργανισμός. Έτσι λειτουργεί και ο εγκέφαλος μας. Αξιοποιεί θρεπτικά συστατικά για ενέργεια αλλά και για τις υπόλοιπες λειτουργίες  του καθώς οι τροφές που καταναλώνουμε έχει αποδειχθεί ότι επιδρούν στη μνήμη, στη συγκέντρωση, τη διάθεση, την ευφυΐα και την αντίληψή μας!

Ας δούμε ποια είναι τα σωστά θρεπτικά συστατικά που δίνουν ώθηση στο IQ μας:

Δημητριακά ολικής άλεσης
Ο εγκέφαλος χρειάζεται γλυκόζη, την οποία προσλαμβάνουμε από τροφές που περιέχουν υδατάνθρακες. Η κατανάλωσή τους σε καθημερινή βάση βοηθάει στο να τροφοδοτείται ο εγκέφαλος μας με ενέργεια για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, καθώς λόγω των φυτικών ινών η γλυκόζη αποδεσμεύεται με πιο αργό ρυθμό. Ως εκ τούτου, ένα μπολ με δημητριακά ολικής άλεσης το πρωί βοηθά να έχεις ένα πολύ δυναμικό ξεκίνημα, ενώ μέσα στην ημέρα μπορείς να καταναλώσεις ψωμί ολικής άλεσης!

Όσπρια
Ιδανικότερες επιλογές αποτελούν οι φακές και τα μαύρα και κόκκινα φασόλια λόγω των υδατανθράκων που περιέχουν τα οποία απελευθερώνουν ενέργεια με αργό ρυθμό και χάρη στα αντιοξειδωτικά τους ενισχύουν κατά πολύ την εγκεφαλική και γνωσιακή λειτουργία.

Λιπαρά ψάρια
Περιέχουν τα απαραίτητα για τον οργανισμό μας Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία ολοένα και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι σχετίζονται με την εγκεφαλική λειτουργία και την ανάπτυξη των νεύρων. Επιπλέον, ενισχύουν τη μνήμη και έχουν μελετηθεί ως προς την προστασία που παρέχουν ενάντια στη νόσο Alzheimer και την άνοια. Τα λιπαρά ψάρια είναι ο σολομός, η πέστροφα, ο τόνος, η σαρδέλα, το σκουμπρί, ο μπακαλιάρος και η ρέγκα. Η κατανάλωσή τους συνιστάται 2 φορές την εβδομάδα.

Ξηροί καρποί
Περιέχουν Ω-3 λιπαρά και βιταμίνη Ε, επομένως συνδυάζουν τα ευεργετικά χαρακτηριστικά των Ω-3 με τη δράση των αντιοξειδωτικών. Επιπλέον, η βιταμίνη Ε έχει συσχετιστεί με την ενίσχυση της μνήμης και την προστασία ενάντια στη νόσο Alzheimer. Ιδανικές επιλογές ξηρών καρπών αποτελούν τα καρύδια, τα αμύγδαλα και τα κάσιους.

Αβοκάντο
Θεωρείται σούπερ τροφή για τον εγκέφαλο λόγω της περιεκτικότητας σε βιταμίνη Ε και απαραίτητα λιπαρά οξέα. Μια ποσότητα της τάξης του 1/4 την ημέρα θεωρείται αρκετή. Απόλαυσέ το στη σαλάτα σου!

Ηλιόσποροι και πασατέμπος
Έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε τρυπτοφάνη, ένα απαραίτητο αμινοξύ που προσλαμβάνουμε από τα τρόφιμα και μετατρέπεται σε σεροτονίνη στον εγκέφαλο, η οποία ελέγχει τη διάθεσή μας και μειώνει τα επίπεδα του stress με αποτέλεσμα να βοηθάμε τον εγκέφαλό μας να λειτουργεί καλύτερα. Επιπλέον, αυτά τα τρόφιμα περιέχουν ψευδάργυρο, ο οποίος ενισχύει τη μνήμη και τη νοητική λειτουργία. Μία μικρή χουφτίτσα κάθε μέρα είναι αρκετή!

Σπανάκι
Μάλλον δεν ήταν καθόλου τυχαίο που ο Ποπάυ έτρωγε σπανάκι! Βέβαια το έτρωγε για δύναμη! Ωστόσο, το σπανάκι έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ, η οποία σχετίζεται με τη βελτίωση της γνωσιακής και εγκεφαλικής λειτουργίας. Επιπλέον, διαθέτει αρκετό φυλλικό οξύ, η έλλειψη του οποίου έχει συσχετιστεί με την πτώση των εγκεφαλικών δυνατοτήτων. Συνδύασέ το στη σαλάτα σου με λίγο ελαιόλαδο για ακόμα μεγαλύτερη απορρόφηση της βιταμίνης Κ, καθώς είναι λιποδιαλυτή. Επίσης αυξημένη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ έχει και το μπρόκολο.

Μοσχαρίσιο συκώτι
Λόγω της περιεκτικότητας του σε βιταμίνη Β και χολίνη, ενισχύει το νευρικό σύστημα και την εγκεφαλική λειτουργία, ενώ μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης νευρολογικών διαταραχών, άνοιας, κατάθλιψης και μείωσης της γνωσιακής λειτουργίας. Ενισχύει επίσης τη μνήμη και βοηθά στην επίλυση προβλημάτων. Άλλα τρόφιμα που περιέχουν αυτές τις βιταμίνες είναι το κοτόπουλο, η σόγια, το γάλα, τα μαλάκια, τα αυγά και τα λαχανάκια Βρυξελλών.

Καφές & Τσάϊ
Λόγω της περιεκτικότητας τους σε καφεΐνη, μας προσφέρουν πνευματική εγρήγορση. Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν καφέ ή τσάι με το που ξυπνήσουν. Επίσης, ενισχύουν τη μνήμη και τη συγκέντρωση, ενώ περιέχουν και αντιοξειδωτικά που δρουν προστατευτικά στην εγκεφαλική λειτουργία.

Μαύρη σοκολάτα
Περιέχει καφεΐνη, καθώς και αντιοξειδωτικά, τα οποία ενισχύουν την συγκέντρωση. Μια ποσότητα 15-30γρ. την ημέρα είναι αρκετή.

Κάνε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνεις όλα τα νέα!!!