1. Η θέση του σώματος

Η ξεκούραση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη θέση που θα έχει το σώμα μας κατά τη διάρκεια του ύπνου. Η χειρότερη στάση για τη μέση μας όταν κοιμόμαστε είναι μπρούμυτα, γιατί ειδικά με τη χρήση του μαξιλαριού τεντώνονται αρκετά οι αρθρώσεις της σπονδυλικής στήλης. Κατά τα άλλα, ανάλογα με τη στάση (πλάγια ή ανάσκελα) που μας βολεύει, μπορούμε να χρησιμοποιούμε μαξιλάρια ως υποστηρίγματα.

2. Ο ρόλος του στρώματος

Το ιδανικό στρώμα δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ σκληρό ούτε πολύ μαλακό. Τα πολύ σκληρά στρώματα πιέζουν τα βαριά μέρη του σώματος, όπως η λεκάνη, εμποδίζοντας την κυκλοφορία του αίματος, ενώ τα υπερβολικά μαλακά δημιουργούν καμπύλη στο σώμα, με αποτέλεσμα η σπονδυλική στήλη και οι αρθρώσεις να μην ξεκουράζονται χάνοντας τη φυσική τους στάση.

3. Όταν καθόμαστε πολλές ώρες

Η καθιστική εργασία, η οδήγηση, η συνήθεια να μένουμε καθηλωμένοι στον καναπέ μπροστά στην τηλεόραση περιορίζουν το σώμα μας σε ένα κάθισμα.
* Ο γενικός κανόνας είναι το κάθισμα να ακολουθεί τα φυσιολογικά κυρτώματα της σπονδυλικής στήλης και να ξεκουράζει τη λεκάνη και τα πόδια. Ένα κάθισμα με υποστήριξη στην οσφυϊκή και κατώτερη θωρακική μοίρα της σπονδυλικής στήλης, με τα γόνατα σε 90 μοίρες και τη σπονδυλική στήλη σε ουδέτερη θέση, είναι το ιδανικό.
* Είναι σημαντικό η καρέκλα να έχει μπράτσα για να ακουμπάμε τα χέρια μας, καθώς έτσι μειώνεται το φορτίο βάρους και η μέση δεν δέχεται μεγάλη πίεση. * Όταν είμαστε στο σπίτι, είναι σκόπιμο να αποφεύγουμε να καθόμαστε στο κρεβάτι τοποθετώντας δύο μαξιλάρια πίσω μας για να δούμε τηλεόραση. Είναι ό,τι πιο ακατάλληλο για τη μέση μας.

4. Όταν σηκώνουμε βάρη

Πρέπει να αποφεύγουμε να σηκώνουμε βαριά αντικείμενα, αλλά όταν αυτό είναι αναγκαίο, τότε πρέπει να φέρνουμε το σώμα μας όσο το δυνατόν πιο κοντά στο αντικείμενο που θέλουμε να σηκώσουμε, να ανοίγουμε και να στερεώνουμε καλά τα πόδια στο άνοιγμα των ώμων, να λυγίζουμε τα γόνατα και χρησιμοποιώντας τη δύναμη των ποδιών και των γλουτών να το σηκώνουμε. Καθ’ όλη τη διαδικασία πρέπει να διατηρούμε τον κορμό σε ευθεία θέση. Επίσης, πρέπει πάντα να μετακινούμε ολόκληρο το σώμα αντί να στρίβουμε μόνο τη σπονδυλική μας στήλη.

5. Όταν εργαζόμαστε

Για πολλούς από εμάς που εργαζόμαστε σε γραφείο η μέση είναι ένα σημείο του σώματος που υποφέρει σημαντικά, καθώς, λόγω της καθιστής θέσης, όλο το βάρος μεταφέρεται στη σπονδυλική μας στήλη. Αν σε αυτό συνυπολογίσουμε και την κακή συνήθεια που έχουμε να γέρνουμε το στήθος προς τα εμπρός, τότε η κατάσταση χειροτερεύει, αφού αυξάνεται δραματικά η πίεση στη σπονδυλική στήλη. Για να μην «τιμωρούμε» το σώμα μας όσο θα εργαζόμαστε, αρκεί να ακολουθούμε τις παρακάτω συμβουλές: * Όταν καθόμαστε μπροστά στον ηλεκτρονικό υπολογιστή, το επίπεδο των ματιών πρέπει να βρίσκεται στο επίπεδο της οθόνης. * Οι μηροί και οι κνήμες πρέπει να σχηματίζουν γωνίες 90 μοιρών για να γίνεται καλή κυκλοφορία του αίματος, ενώ οι μηροί να είναι σε παράλληλη θέση με το πάτωμα. Γι’ αυτό ρυθμίζουμε το ύψος του καθίσματος ή χρησιμοποιούμε υποπόδιο. Αν συνηθίζουμε να σταυρώνουμε τα γόνατα, να το κάνουμε με συχνές εναλλαγές. * Είναι σημαντικό η καρέκλα να έχει δυνατότητα ρύθμισης στα μπράτσα, το ύψος της έδρας και την πλάτη. Ολόκληρη η μέση πρέπει να ακουμπά στη ράχη του καθίσματος.
* Να σηκωνόμαστε από τη θέση μας κάθε 45-50΄. Οι ειδικοί συνιστούν να περπατάμε για λίγα λεπτά στον χώρο εργασίας και να τεντώνουμε το σώμα μας.
* Ενώ καθόμαστε στο γραφείο, να κινούμε σε τακτά διαστήματα τον λαιμό, τα χέρια και τους ώμους μας. Απλές κινήσεις, όπως το τέντωμα των χεριών και των ποδιών μπροστά και πίσω ή οι αργές περιστροφές του κεφαλιού, είναι ό,τι καλύτερο.
* Αν η εργασία μας απαιτεί να είμαστε όρθιοι ή να σηκώνουμε βάρη, είναι σημαντικό να φοράμε κατάλληλα παπούτσια, όπως π.χ. αθλητικά ή άλλα παπούτσια με σόλα που απορροφά τους κραδασμούς.

6. Όταν συγυρίζουμε το σπίτι

Εργασίες στο σπίτι, όπως το σκούπισμα, το σφουγγάρισμα, το σιδέρωμα, η κηπουρική κ.λ.π., δεν γίνονται χωρίς σκύψιμο, με αποτέλεσμα να υπερφορτίζουν τη μέση μας. Για να μειώσουμε την πίεση που δέχεται η σπονδυλική μας στήλη κατά τη διάρκεια των εργασιών αυτών, αρκεί να ακολουθήσουμε ορισμένες απλές συμβουλές:
* Να κάνουμε διαλείμματα περίπου κάθε 10΄ για να ξεπιανόμαστε. Θα βοηθήσουν κάποιες μικρές κινήσεις ή ένα τέντωμα.
* Να διαλέγουμε εργαλεία και σύνεργα καθαρισμού (π.χ. σκούπα, σφουγγαρίστρα) με μικρό βάρος και μακριές χειρολαβές, ώστε να μη σηκώνουμε μεγάλα βάρη, αλλά ούτε και να σκύβουμε πολύ.
* Να ανυψώνουμε τη σιδερώστρα ανάλογα με το ύψος μας, ώστε να μη σκύβουμε και να έχουμε τα πόδια μας ανοιχτά σε σχήμα Λ.

Tips * Τα παραπανίσια κιλά δεν αποτελούν τη βασική αιτία για τον πόνο στη μέση, ωστόσο πρέπει να γνωρίζουμε πως με τη διατήρηση του σωστού βάρους ελαφρύνουμε τη συνολική πίεση που δέχεται η σπονδυλική μας στήλη και κατ’ επέκταση και η μέση. * Αν υποφέρουμε από επίμονους πόνους, δεν πρέπει να αμελήσουμε την επίσκεψη σε ειδικό γιατρό. Επίσης, πρέπει να συμβουλευτούμε γυμναστή ή φυσικοθεραπευτή αν νιώσουμε πόνο κατά τη διάρκεια της γυμναστικής.

Πηγή άρθρου:
www.vita.gr

Δες εδώ => Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα – Η ασθένεια του υπολογιστή.

Κάνε like στη σελίδα μας στο facebook για να μαθαίνεις όλα τα νέα!!!